a Creative thinking strategies for the design of entrepreneurship projects
Creative thinking strategies
DOI:
https://doi.org/10.37117/s.v21i1.610Keywords:
Design thinking, Project design, entrepreneurship, strategies, creative thinkingAbstract
Creative thinking consists of the learning that a student obtains through different activities and mental operations, which when implemented in ideation tasks are capable of turning an idea into an entrepreneurial project. The present study aims to analyze the incidence of creative thinking strategies in the design of entrepreneurship projects aimed at high school students from the educational unit "María Piedad Castillo de Levi" in the city of Paján, province of Manabí, Ecuador. The methodology had a non-experimental qualitative and quantitative approach, the implemented technique was the survey applied to 153 high school students who are in the second and third year, and an interview with the vice-chancellor as an authority. The results obtained corroborate that teacher’s work with content that helps them design entrepreneurship projects, especially with brainstorming, and they feel motivated thanks to it, since it makes it easier for them to define a business project. It is concluded that for the application of thinking strategies in the design of entrepreneurship projects, it is essential to have methodologies that enhance the educational process such as design thinking, whose teachings are useful for life and prepare the student as an active and creative person.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Sinapsis
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
El Copyright posee el propósito de proteger tanto la propiedad intelectual de los autores como sus resultados. El comité editorial de la Revista Sinapsis se compromete con los autores a proteger, defender y preservar tanto su trabajo como su reputación, y toma muy en serio las acusaciones de infracción, plagio, disputas éticas y fraude. Si un autor se da cuenta de un posible plagio, copia de resultados, fraude o infracción, le rogamos que se comunique con la mayor brevedad posible con el comité editorial de la revista Sinapsis.
CC BY-NC-ND: esta licencia permite a los reutilizadores copiar y distribuir el material en cualquier medio o formato solo sin adaptarlo, solo con fines no comerciales y siempre que se le atribuya al creador.
Términos de Licencia:
Reconocimiento: debe otorgar el crédito correspondiente, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se realizaron cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de ninguna manera que sugiera que el licenciante lo respalda a usted o su uso.
No comercial: no puede utilizar el material con fines comerciales.
No Derivada: si remezcla, transforma o construye sobre el material, no puede distribuir el material modificado.
Sin restricciones adicionales: no puede aplicar términos legales o medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otros de hacer cualquier cosa que permita la licencia.
El autor esta en la obligación de seguir las exigencias según lo instruido en la licencia ubicada en el enlace: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es