La autodidaxia como estrategia pedagógica para el desarrollo de las destrezas de aprendizaje del idioma inglés como segunda lengua

Authors

  • José Ricardo Salvatierra Mero Universidad Tecnica de Manabi
  • Jesús Ramón Fernández Leyva Universidad Técnica de Manabí

DOI:

https://doi.org/10.37117/s.v2i21.716

Keywords:

Autodidact, English language, methods, Abilities, competitive

Abstract

The present research work was carried out with the students of Pedagogy of national and foreign languages of the la Universidad Técnica de Manabí in the city of Portoviejo with the participation and support of the students of the first semester. 

     The incidence of autodidact as a pedagogical strategy for the development of English language learning skills will be determined. Due to the COVID-19 situation, the centers were forced to close their doors, moving from face-to-face education to virtual classes.

   The application of work tools and techniques to be used effectively in self-learning. In this globalized world, society needs trained and motivated teachers to face the different changes that educational centers are experiencing in the new social realities.

The fundamental objective of the research is that students use the appropriate tools and methods in their self-learning of the English language, the purpose of which is the development of language skills.

     Therefore, a quantitative and qualitative approach was carried out applying research methods (such as the survey) in a population of English language students. The investigation presented favorable results that show the efficacy and appreciation by those surveyed.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Lucas, M. y Moreira, A. (2015). Using ICT to promote teachers’ competences strategies and challenges. EAI Endorsed Transactions on e-Learning Vol. 2. In doi: 10.4108/ el.2.5. e, captured (08, Feb, 2017).

ARTÍCULOS • Educ. Pesqui. 44 • 2018 • https://doi.org/10.1590/S1678-4634201844167454 Utilización de una herramienta TIC para la enseñanza del inglés

https://www.thedialogue.org/wp-content/uploads/2017/09/El-aprendizaje-del-ingl%C3%A9s-en-Am%C3%A9rica-Latina-1.pdf El aprendizaje del inglés en América Latina

http://repositorio.ual.es/bitstream/handle/10835/2092/Las%20TICs%20en%20la%20ense%C3%B1anza%20del%20inglesRoberto%20Venzal%20Pinilla.pdf?sequence=1 Las TICs en la Enseñanza del Inglés TRABAJO FIN DE MASTER PARA PROFESORADO DE SECUNDARIA 2012 UAL

Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura

Print version ISSN 0123-3432

Íkala vol.15 no.24 Medellín Jan./Apr. 2010

Empleo de estrategias de aprendizaje de lenguas extranjeras: inglés

https://academia.unad.edu.co/images/investigacion/hemeroteca/revistainvestigaciones/volumen13numero2_2014/003vol13num2.pdf Volumen 13. Número 2. Diciembre 2014

Arnaiz, P., & Peñate , M. (Enero de 2014). El papel de la producción oral (output) en el proceso de aprendizaje de una lengua extranjera (LE): el estudio de sus funciones. Recuperado el 10 de noviembre de 2015, de Digibug.ugr. es: http://digibug.ugr.es /bitstream/10481/28349/1/ArnaizyPe%C3%B1ate_1.pdf

http://www.xtec.cat/~tperulle/act0696/notesUned/competencies/autoaprendizaje.pdf

Fuente:http://www.redalyc.org/pdf/688/68800706.pdf.[Fecha de consulta: 17/05/2018].2Fuente:http://www.udgvirtual.udg.mx/apertura/index.php/apertura/rt/printerFriendly/206/221.[Fecha de consulta: 17/05/2018].

https://helvia.uco.es/bitstream/handle/10396/20009/skopos_10_4.pdf?sequence=1&isAllowed=y

https://helvia.uco.es/bitstream/handle/10396/20009/skopos_10_4.pdf?sequence=1&isAllowed=y

TIC en la enseñanza y auto-aprendizaje del idioma inglés en los estudios de educación superior

https://repository.libertadores.edu.co/bitstream/handle/11371/613/Hern%C3%A1ndezP%C3%A9rezEduardo.pdf?sequence=2&isAllowed=y

Martínez Narváez, Joram. (Marzo 03-2008), Teoría del aprendizaje y desarrollo de Vygotsky,

se basa principalmente en el aprendizaje sociocultural de cada individuo y por lo tanto en el

medio en el cual se desarrolla.

https://innovemos.wordpress.com/2008/03/03la-teoria-del-aprendizaje-y-desarrollo-de-vygotsky/

https://www.memoria.fahce.unlp.edu.ar/tesis/te.2152/te.2152.pdf

Published

2022-12-31

How to Cite

Salvatierra Mero, J. R., & Fernández Leyva, J. R. (2022). La autodidaxia como estrategia pedagógica para el desarrollo de las destrezas de aprendizaje del idioma inglés como segunda lengua. Sinapsis, 2(21). https://doi.org/10.37117/s.v2i21.716
Share |