Adaptaciones curriculares en la asignatura de estudios sociales en estudiantes con trastorno auditivos
DOI:
https://doi.org/10.37117/s.v21i1.210Abstract
The problematic question was the methodological deficiencies in the teaching of Social Studies with students with hearing problems of the Educational Unit October 13 of the Bolívar canton, Province of Manabí, in Ecuador. The objective was to determine the appropriate methodologies for teaching Social Studies in students with hearing problems, with the support of technological information and communication resources through the appropriate application of pedagogical strategies to achieve integral people. The study was descriptive, analytical, with the inductive and deductive theoretical method, using language and sign strategies, to capture the attention of the student with hearing problems. Likewise, strategies were used to maintain their attention, and strategies to maintain communication and other aspects of interest that benefited communication in the classroom. The study concluded that the methodologies for working with Special Educational Needs constitute a deficiency that affects the learning of the person who has it, prevents it from developing within an educational context under normal conditions and, therefore, it is essential that Receive differentiated support.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Sinapsis
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
El Copyright posee el propósito de proteger tanto la propiedad intelectual de los autores como sus resultados. El comité editorial de la Revista Sinapsis se compromete con los autores a proteger, defender y preservar tanto su trabajo como su reputación, y toma muy en serio las acusaciones de infracción, plagio, disputas éticas y fraude. Si un autor se da cuenta de un posible plagio, copia de resultados, fraude o infracción, le rogamos que se comunique con la mayor brevedad posible con el comité editorial de la revista Sinapsis.
CC BY-NC-ND: esta licencia permite a los reutilizadores copiar y distribuir el material en cualquier medio o formato solo sin adaptarlo, solo con fines no comerciales y siempre que se le atribuya al creador.
Términos de Licencia:
Reconocimiento: debe otorgar el crédito correspondiente, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se realizaron cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de ninguna manera que sugiera que el licenciante lo respalda a usted o su uso.
No comercial: no puede utilizar el material con fines comerciales.
No Derivada: si remezcla, transforma o construye sobre el material, no puede distribuir el material modificado.
Sin restricciones adicionales: no puede aplicar términos legales o medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otros de hacer cualquier cosa que permita la licencia.
El autor esta en la obligación de seguir las exigencias según lo instruido en la licencia ubicada en el enlace: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es