Aplicación de la Gestión del Conocimiento a través de las estrategias de Comunicación de las Cerveceras Artesanales de Mexicali, Baja California, México.

Authors

  • Sergio Bernardino López Universidad Autónoma de Baja California
  • Jorge Espinoza Universidad Autónoma de Baja California
  • Zulema Córdova Universidad Autónoma de Baja California
  • Sosima Carrillo Universidad Autónoma de Baja California

DOI:

https://doi.org/10.37117/s.v2i21.717

Keywords:

Gestión del conocimiento, cervecerías artesanales, estrategias de comunicación, publicidad y relaciones públicas

Abstract

In the present work, it evaluates the knowledge management of the craft breweries of Mexicali Baja California, Mexico, through bidirectional communication,marketing and advertising. To achieve the objective, a survey was applied to 432 customers and the information was analyzed through a structural equation model, so it was possible to identify the actions of the brewers to seek knowledge of their environment, the form of interaction with the consumer and customer participation with their feedback so that companies can generate differentiators in the emerging market and even with little information, which has grown at a rapid pace in the last decade, which has imposed the challenge of developing new forms of contact in Based on the trend of the digital world, it was possible to identify that the variables proximity to the consumer and bidirectional communication have greater weight when explaining the variance with respect to knowledge management.

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Published

2022-12-31

How to Cite

López, S. B., Espinoza, J., Córdova, Z., & Carrillo, S. (2022). Aplicación de la Gestión del Conocimiento a través de las estrategias de Comunicación de las Cerveceras Artesanales de Mexicali, Baja California, México. Sinapsis, 2(21). https://doi.org/10.37117/s.v2i21.717

Issue

Section

Articulo Especial. Temas Latinoamericanos