Think aloud to promote oral fluency
DOI:
https://doi.org/10.37117/s.v1i12.120Resumen
EFL learning-teaching process in Ecuador is becoming challenging due to the standards established by the Education authorities. Thus, schools look for new instructional designs that help teachers improve their practices and benefit students. This innovation was implemented to enhance students’ speaking lengths by using think-aloud protocols. Previous studies conducted in the same institution aimed at the development and application of five reading subkills. These subskills were meant to be consolidated with the implementation of this innovation. This action research involves analysis of quantitative and qualitative data. Results indicated that there was little improvement in students’ speaking length and accurateness. This might be due insufficient time and spaces to practice in class. An important finding was that students’ written use of reading subskills was longer and students applied technical discourse.
PARTICIPACIÓN EN LA PUBLICACIÓN:
Autor: Hermencia Carmen Guaranguay, MSc
Co – Autores: Lilia Sánchez, MSc.
Descargas
Citas
Akyel, A. & Kamisli, S. (1996). Composing in first and second languages: Possible effects of EFL writing instruction. Paper presented at the Balkan Conference on English Language Teaching of the International Association of Teachers of English as a Foreign Language, Istanbul, Turkey. (ERIC Document Reproduction Service No. ED 401 719).
Block, E. (1986). The comprehension strategies of second language readers. TESOL Quarterly, 20, pp.463-494.
Briones, M., & Ramirez, M. R. (2011). Using Instructional Coaching to implement five reading strategies in two high schools. Guayaquil: Universidad Casa Grande.
Charters, E. (2003). The Use of Think-aloud Methods in Qualitative Research. An Introduction to Think-aloud Methods. Brock Education, 68-82.
Cheng, L. (2013). Language Classroom Assessment. Maryland: Gasch Printing.
Cohen, A. (1987). Using verbal reports in research on language learning. In: C. Færch & G. Kasper (eds). Introspection in Second Language Research (pp.82-95). Clevedon: Multilingual Matters
Harmer, J. (2007). How to Teach English. Essex: Pearson Education Limited.
High, J. (1993). Second Language Learning Through Cooperative Learning. California: Kagan Cooperative Learning.
Ministerio de Educación. (2012). National Curriculum Guidelines. Recuperado el 5 de May de 2017, de www.educacion.gob.ec: https://educacion.gob.ec/wp-content/uploads/downloads/2014/09/01-National-Curriculum-Guidelines-EFL-Agosto-2014.pdf
Nutall, Christine. (2005) Teaching Reading Skills in a Foreign Language. London: Macmillan.
Shahrokh, J., Morteza, K., Gohar, S., & Reza, D. A. (2012). The Think-aloud Method in EFL Reading Comprehension. International Journal of Scientific & Engineering Research Volume 3, Issue 9, September 2012, 1-9.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
El Copyright posee el propósito de proteger tanto la propiedad intelectual de los autores como sus resultados. El comité editorial de la Revista Sinapsis se compromete con los autores a proteger, defender y preservar tanto su trabajo como su reputación, y toma muy en serio las acusaciones de infracción, plagio, disputas éticas y fraude. Si un autor se da cuenta de un posible plagio, copia de resultados, fraude o infracción, le rogamos que se comunique con la mayor brevedad posible con el comité editorial de la revista Sinapsis.
CC BY-NC-ND: esta licencia permite a los reutilizadores copiar y distribuir el material en cualquier medio o formato solo sin adaptarlo, solo con fines no comerciales y siempre que se le atribuya al creador.
Términos de Licencia:
Reconocimiento: debe otorgar el crédito correspondiente, proporcionar un enlace a la licencia e indicar si se realizaron cambios. Puede hacerlo de cualquier manera razonable, pero no de ninguna manera que sugiera que el licenciante lo respalda a usted o su uso.
No comercial: no puede utilizar el material con fines comerciales.
No Derivada: si remezcla, transforma o construye sobre el material, no puede distribuir el material modificado.
Sin restricciones adicionales: no puede aplicar términos legales o medidas tecnológicas que restrinjan legalmente a otros de hacer cualquier cosa que permita la licencia.
El autor esta en la obligación de seguir las exigencias según lo instruido en la licencia ubicada en el enlace: https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es